Saturday 11 October 2014

Vitamin Shaklee yang pertama kali saya makan.

Mula2 dulu beli vitamin Shaklee sebab selalu tgk FB post Ida Ifaz. Dia kerap post pasal vitamin tambah tenaga. Kebetulan pulak, saya memang tgh cari vitamin untuk tambah tenaga, terus saya PM FB dia (time tu wassup tak der lagi). Vitamin yang dicadangkan adalah Vita Lea + B-Complex + Sustained Release Vita C. Saya ingat lagi waktu tu bulan October 2012. So, dah 2 tahun saya amalkan pengambilan vitamin Shaklee ni.


 


 





Kebetulan pulak bulan tu ada promosi ESP Shaklee (Energizing Soy Protein). Ida pun cerita lah panjang lebar pasal ESP Shaklee ni. Dan terselit lah cerita yang ESP Shaklee ni boleh untuk kurus kan badan. Wahhhh....saya memang pantang kalau ada cerita boleh kurus kan badan nih. Hahahaha.....So, dalam bulan yang sama Ida pun pos kan lah ESP Shaklee ni ke saya. 

Bila dah beli banyak2 ngan Ida ni, dia masuk kan saya ke dalam satu group FB, khas untuk customer di bawah susur galur group Shaklee yang Ida join. (sekarang ni yang saya join ni lah). Bila godek2 cerita kat dalam group tu, keluar lah cerita pasal cinch shake Shaklee untuk kurus kan badan. Hurrmmm....apa lagi. Menggelupur lah saya time tu nak beli jugak cinch shake Shaklee ni.



Bila Ida beritahu harga cinch shake Shaklee, terdiam lah saya seketika. Aduhhh....Jadi, start dari sini lah saya bertanya pada Ida berapa harga cinch shake Shaklee kalau jadi ahli. Isyykkkk......banyak beza harga nya. Saya pun terbuka hati nak jadi ahli terus.



Tapi, hujung bulan December 2012 baru lah saya register jadi ahli. Sebab tunggu duit bonus nak jadi ahli dengan 200UV.  Berbaloi- baloi sebab automatic free membership.

So, bermula lah kisah hidup saya sebagai pengedar Shaklee Klang. Alhamdulillah, Allah temu kan saya dengan group Shaklee yang tidak mementingkan diri sendiri mengejar kekayaan duniawi semata mata. Disini juga saya telah berjaya memaksa diri saya untuk sentiasa bergantung harap pada Allah S.W.T. Dan sentiasa mengingati Allah dalam apa jua keadaan sekalipun. Ini kerana setiap hari kami sering di ingat kan bahawa rezeki itu Allah yang tetap kan dan kita sebagai manusia harus berusaha.



Berminat untuk membeli produk Shaklee? Atau berminat untuk menjadi sebahagian dari group Shaklee kami? InsyaAllah anda tidak akan menyesal. 







Nisha
FB : Simple_healthy_life
Call/Wassup : 012-5425600












No comments:

Post a Comment