Wednesday, 23 September 2015

5 vitamin Shaklee untuk ibu selepas bersalin membantu banyak kan susu badan dan 3 khasiat lain.

Selepas bersalin, memang sangat digalakkan untuk mengamalkan pengambilan makanan tambahan. Tak kisah lah secara moden, tradisional atau kedua-dua nya sekali. 

Ini penting untuk "memperbaharui" semula sel-sel badan dan memberi tenaga. Keletihan membawa bayi dalam perut selama 9 bulan dan dicampur dengan tenaga sewaktu nak melahirkan bayi, ia nya bukanlah boleh hanya hilang begitu sahaja.


Set berpantang dari Shaklee. Membantu banyak kan susu badan.


Dalam set vitamin Shaklee, ada beberapa vitamin yang dicadangkan untuk diambil sewaktu dalam berpantang selepas bersalin. Antara vitamin yang dicadangkan dan kelebihannya :

🌷 Energizing soy protein (ESP).
     - ESP membantu untuk memperbaharui sel-sel badan. 
     - Ia juga penting untuk kesihatan rahim ibu. 
     - Dalam masa yang sama, ESP boleh memberi tenaga tambahan.
     - ESP adalah antara yang penting untuk menambah susu badan ibu.

🌷 Omega guard.
     - DHA di dalam minyak ikan ini bagus untuk perkembangan otak ibu dan juga bayi. Bayi akan mendapat khasiat DHA melalui penyusuan susu ibu.
     - Minyak ikan dikatakan membantu untuk mengawal stress. Ini memang perlu untuk ibu-ibu dalam pantang. 

🌷 Alfalfa.
     - Alfalfa merupakan tumbuhan hijau yang mempunyai banyak khasiat. Yang pasti ia nya mempunyai banyak khasiat untuk orang perempuan. Terutama selepas bersalin. Sehinggakan ada yang memanggilnya jamu moden.
     - Alfalfa merupakan peranan utama dalam membantu untuk merangsang pengeluaran susu ibu. 

🌷 Vitamin B.
     - Ia merupakan vitamin yang penting dalam mengawal stress dan memberi tenaga tambahan.
     - Untuk menghasilkan susu badan, pentingnya ibu-ibu untuk sentiasa tenang dan rileks.

🌷 Lecithin.
     - Lecithin terkenal sebagai vitamin untuk KURUS. 
     - Terapi ia juga berfungsi untuk membantu lebih fokus.
     - Untuk ibu menyusu pula, lecithin penting untuk melancarkan pengeluaran susu ibu. Terutamanya yang ada masalah susu tersumbat atau bengkak susu.


Dengan mengamalkan kelima-lima set vitamin berpantang selepas bersalin Shaklee di atas, 
🌹 Berjaya menyusukan anak dengan susu badan sepenuhnya.
🌹 Berjaya mendapat berat badan yang ideal.
🌹 Imunisasi badan bertambah.
🌹 Kulit lebih cantik.


Walau apa pun, di atas ni hanya asbab dan semua nya akan terjadi hanya dengan izin Allah S.W.T. Oleh itu banyak kan berdoa dan meminta dari Nya.


Berminat nak saya hantarkan ke rumah anda disekitar Klang (Teluk Pulai, Telok Gadong, Jalan Yadi, Sungai Udang, Kampung Delek), hubungi saya:

Nisha
Shaklee ID : 912861

Tuesday, 22 September 2015

Sustained release vita-C plus Shaklee yang saya suka.

Vitamin C yang saya sangat suka ialah Sustained Release Vita-C Shaklee. Ini adalah antara produk Shaklee terawal yang saya amalkan.


Sustained release vita-C plus Shaklee.


Antara kelebihan vitamin C Shaklee ni ialah ia di ekstrak dari sumber buah jagung. Sebab tu vitamin C Shaklee ni insyaAllah tak akan memudaratkan orang-orang yang ada masalah gastrik. 

Lagi satu, perasan tak ayat "sustained release" tu. Maksudnya, khasiatnya dilepaskan pada setiap kitaran jam untuk diserap oleh badan sepenuhnya. Tak adalah membazir.

Biasanya khasiat vitamin C yang lain akan dilepaskan sepenuhnya untuk diserap oleh badan. Jadi, badan akan serap apa yang perlu pada waktu tu je. Selebihnya akan dibuang oleh badan.


Sustained release vita-C plus Shaklee.


Alhamdulillah selepas amalkan vitamin C Shaklee ni, sangat jarang untuk saya demam selsema. Dan dah hampir 4 tahun, tak pernah kena demam panas. Syukur pada Allah sangat-sangat.

Dalam masa yang sama, kulit saya tak kusam macam dulu. Jerawat sangat segan-segan kat muka.

Best tau...orang perempuan ni bila bab cantik ni memang akan seronok lah kan. Hehehehe.....


Sustained release vita-C plus Shaklee.



Berminat tak nak cuba vitamin C Shaklee ni. Kalau berminat, boleh lah hubungi saya. Nak saya poskan pun boleh. Nak saya hantarkan ke rumah pun boleh. Kawasan untuk penghantaran di sekitar Klang (Teluk Gadong, Teluk Pulai, Sungai Udang, Kampung Delek, Jalan Yadi).



 Nisha
Shaklee ID : 912861