Saturday 11 October 2014

Merawat rambut gugur teruk : Rawatan tradisional atau moden?

Rambut gugur memang sangat tak best. Bagi saya, rambut gugur akan menambah kerja rumah saya. Perlu lebih kerap vacuum rumah dan pungut rambut yang bergumpal di lantai bilik air setiap kali lepas mandi.





Entry saya sebelum ni, saya ada ceritakan 3 kemungkinan yang boleh menjadi punca rambut gugur teruk. Jadi, entry kali ni saya nak share 2 cara yang kita boleh cuba untuk merawat rambut gugur.


Yang pertama, jom kita ikhtiar dengan supplemets dari Shaklee yang boleh membantu anda mengatasi masalah ini.




Zinc Complex : 
Boleh merawat rambut yang mempunyai masalah kering, bercabang, rosak atau rapuh.

B Complex :     
Boleh melancarkan peredaran darah di kepala. Juga boleh mengawal stress.

Vita Lea :         
Boleh membantu menambah kekurangan zat besi.

ESP :                
Boleh merawat rambut rapuh dan bercabang. Juga, protein adalah penting untuk                                    memperbaharui sel2 badan.

GLA :               
Boleh membantu menstabilkan paras hormon.



Yang kedua, boleh juga ikhtiar dengan cara tradisional. Tapi disini saya cuma ada rawatan secara luaran sahaja.

 

- Daun inai dikisar atau ditumbuk lumat. Lumurkan dikepala (pastikan dilumur sehingga ke kulit kepala). Biarkan dalam 1/2 jam atau sehingga kering. Kemudian bilas mcm biasa. Amalkan 2-3 kali seminggu sehingga dapat hasil yang memuaskan.


  


- Boleh juga guna limau purut. Belah limau purut. Tenyehkan dikepala. Tapi jangan gosok kuat sangat nanti boleh luka. Biar sehingga kering dan bilas macam biasa. Amalkan 2-3 kali seminggu sehingga dapat hasil yang memuaskan. Cara ini sebenarnya lebih kepada untuk hilangkan kelemumur. Tetapi, insyaAllah boleh merawat rambut gugur juga sebab kadang2 rambut gugur disebabkan oleh kelemumur yang teruk.






Jika anda membeli produk Shaklee dari saya, anda akan dapat konsultasi secara percuma dari saya tanpa had. Berminat untuk mencuba produk Shaklee di atas, boleh hubungi saya. Penghantaran secara percuma di kawasan Teluk Pulai, Sungai Udang, Telok Gadong dan kawasan sekitarnya.




Nisha
Pengedar Shaklee Klang.
012-5425600




Shaklee Independent Distributor ID 912861

2 comments:

  1. Boleh cuba cara tradisional ni..cuma rajin atau tak je nak buat..hehe. Tapi yang paling senang ambil set shaklee je paling mudah, cepat dan semestinya berkesan! =)

    ReplyDelete
  2. Yup betul tu Cik Amalina......Nak mudah ambil je set Shaklee....
    ;)

    ReplyDelete