Saturday 28 March 2015

Cara mengatasi masalah anak kurus dan mudah sakit.

Semua ibu pastinya nak kan yang terbaik untuk anak masing-masing. Pasti nya risau dan tak tidur malam memikirkan anak yang terlalu kurus dan lebih-lebih lagi kalau mudah jatuh sakit. Walaupun kita berusaha setiap hari menyediakan makanan yang cukup keperluan zat dan nutrisi, tapi kadang-kadang anak kita tetap mudah jatuh sakit. Paling kita risau kalau anak yang dah mula bersekolah dan ini akan menyebabkan dia hilang fokus di sekolah.

Selain itu, anak-anak kecil (antara 1-6 tahun) yang dihantar ke taska atau nursery lagi lah mudah untuk jatuh sakit. Ini kerana bila immune system badan anak lemah, dia akan mudah diserang dengan virus. Bayangkan kalau ada 30 orang budak, setiap hari ada je budak yang berlainan sakit, secara tak langsung anak kita akan mendapat jangkitanya. Ini bermakna setiap hari anak kita terdedah dengan virus.

Tak ke haru hidup kita bila hampir setiap hari anak kita demam, selsema, batuk atau yang paling takut kalau terkena jangkitan penyakit yang merbahaya. Haruslah kita sebagai ibu berusaha untuk memeberikan yang terbaik untuk anak-anak. Nahhh....selain dengan menyediakan makanan yang berkhasiat setiap hari, jom kita hidangkan juga sesudu Meal Shakes Shaklee sebagai makanan tambahan yang memberi nutrisi dan zat yang lengkap setiap hari. InsyaAllah dengan izin Allah, akan terlindung lah anak-anak kita dari penyakit berjangkit yang merbahaya. 




Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.



















Berminat untuk membeli produk Shaklee di atas? Atau berminat untuk membeli mana2 produk Shaklee?

Penghantaran secara percuma atau COD di kawasan Sungai Udang Klang, Telok Gadong, Teluk Pulai dan kawasan sekitarnya.

Hubungi saya segera. Anda akan dapat konsultasi cara makan yang betul dengan menjadi customer saya. 

























Nisha
012-5425600
SID : 912861



No comments:

Post a Comment