Monday 23 March 2015

3 vitamins untuk mengatasi masalah rambut gugur dan kembali cantik.

Masalah rambut gugur memang sangat stress bagi ibu-ibu termasuklah kami yang bertudung ni. Bila balik rumah dan buka tudung nampak rambut yang kusam dan banyak gugur tu memang rasa demotivate. Lepas mandi dan cuci rambut pula, kadang-kadang sikat rambut dengan kelam kabut, segenggam rambut akan melekat kat sikat. Itu belum yang bersepah kat lantai. 

Dan masalah rambut gugur saya semakin teruk selepas bersalinkan anak yang ketiga ni. Bila anak masuk umur 3 bulan, rambut saya nampak semakin nipis. Waktu tu saya memang dah consume Energizing soy protein (ESP), vitamin C, habbatus sauda, Omega Guard dan  zinc. Tapi tak konsisten. Ikut sempat je. Huhuhu....

Saya semakin panik. Saya mula nekad untuk konsisten amalkan pengambilan ESP, zinc dan yang lain-lain. Tapi kali ni saya tambah dengan GLA. Alhamdulillah dalam masa sebulan je masalah rambut gugur dah berkurang dan anak-anak rambut mula tumbuh.

Di bawah ni saya share pengalaman dari seorang ibu seperti saya yang pernah mengalami masalah rambut gugur tetapi telah berjaya diatasi dengan Shaklee effect.



Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.


Untuk mengatasi masalah rambut gugur, supplement yang sangat dicadangkan ialah:

1) Energizing soy protein (ESP)
    Protin diperlukan untuk menyuburkan kesihatan rambut serta memperbaharui sel-sel badan.
2) Zinc complex
    Membantu menghalang keguguran rambut.
3) GLA complex
    Membantu mengimbangi hormon badan. (GLA sangat disarankan jika ada masalah hormon seperti     masalah berkaitan dengan PMS atau period tidak teratur)



Berminat untuk membeli produk Shaklee di atas? Atau berminat untuk membeli mana2 produk Shaklee?

Penghantaran secara percuma atau COD di kawasan Sungai Udang Klang, Telok Gadong, Teluk Pulai dan kawasan sekitarnya.

Hubungi saya segera. Anda akan dapat konsultasi cara makan yang betul dengan menjadi customer saya. 

























Nisha
012-5425600
SID : 912861

No comments:

Post a Comment