Tuesday 28 July 2015

4 cara mengurangkan selulit dengan Shaklee

4 cara mengurangkan selulit dengan Shaklee.



Saya adalah Pengedar sah Shaklee Klang. Kawasan COD saya di Teluk Pulai, Telok Gadong, Jalan Yadi, Sungai Udang dan Kampung Delek.

Post saya kali ini, nak bercerita mengenai masalah selulit di kebanyakkan wanita. Selulit di bahagian bawah badan ataupun di lengan merupakan antara "nightmare" pada kebanyakkan wanita dizaman sekarang. Wanita-wanita zaman sekarang sanggup berbelanja ribuan ringgit saban tahun untuk rawatan "anti-cellulite". Malangnya ianya tidak mudah untuk menghapuskan selulit tetapi boleh dikurangkan dengan mencuba 4 cadangan ini.



1) Meningkatkan kolagen di dalam badan. 
Kolagen adalah protin penting di dalam pembentukan tisu kulit. Perubahan struktur tisu kulit (kolagen yang lemah) adalah punca selulit makin kelihatan.

Perubahan ini boleh terjadi dengan kehadiran masalah hormon tidak stabil, peningkatan umur dan juga kurang nya air di dalam badan.

Untuk menganjalkan semula kulit selepas turun nya berat badan atau merawat struktur tisu kulit, boleh lah mencuba collagen powder Shaklee.



Untuk terus order ke Shaklee, boleh klik link ini.

http://bit.ly/1xNMi0M




2) Menurunkan berat badan sebanyak 10lbs.
Salah satu punca utama timbulnya selulit adalah dengan bertambahnya berat badan. Walaubagaimanapun, selulit boleh juga terjadi pada yang wanita yang kurus. Ini kerana kebanyakkan wanita menyimpan lemak tepu di bahagian bawah badan.

Ada kajian menyatakan diet dan exercise boleh menghilangkan lemak antara muscle dan bawah kulit di bahagian peha. Ini memberikan result yang lebih bagus berbanding diet sahsja.

Diet yang sihat, tinggi protin, lemak yang bagus, rendah karbohidrat boleh mengurangkan insulin. Jika digabungkan dengan exercise yang betul dan konsisten, inshaAllah selulit akan makin berkurang. Energizing Soy Protein Shaklee tinggi protin sangat dicadangkan disamping boleh mengawal insulin.


Untuk terus order ke Shaklee boleh klik link ini.

http://bit.ly/1h1Yydr





3) Mengurangkan keradangan.
Seorang pesakit yang mengambil rawatan mengurangkan keradangan selepas pembedahan dan dalam masa yang sama mengambil EPA 6:1 minyak ikan (Shaklee- Omega Guard), telah mendapati selulit nya semakin pudar. Ini kerana keradangan boleh menyebabkan peredaran darah kurang baik dan memburukkan lagi selulit. 

Ini juga dikaitkan dengan water retention/sembab air ataupun bengkak. Untuk mengurangkan masalah-masalah ini, pengambilan Omega Guard Shaklee boleh mengurangkan keradangan dan mengawal insulin.


Untuk terus order ke Shaklee boleh klik link ini.

http://bit.ly/1OMM0BT




4) Mengurangkan estrogen berlebihan.
Estrogen yang seimbang adalah penting untuk membuang lemak dan menyekat pembentukan selulit. 

Wanita yang menghadapi simtom pre-menopause dengan estrogen yang tinggi berpotensi untuk mendapat pear-shape body dengan berat berlebihan dipinggul. Dengan estrogen yang berlebihan juga boleh menjadi punca untuk batu karang, fibroids, ovarian cyst, varicose veins, cervical dysplasia dan endometriosis. 

Untuk menyeimbangkan estrogen, GLA Shaklee sangat membantu dalam mengawal hormon wanita.


Untuk terus order ke Shaklee boleh klik link ini.

http://bit.ly/1OMM30l





Credit: 
http://www.chatelaine.com/health/wellness/four-natural-ways-to-reduce-cellulite-and-fat/





Ingin mencuba 4 produk Shaklee di atas? Boleh hubungi saya Pengedar sah Shaklee Klang.




Bosan dengan rutin harian? Ingin mencuba membuat masker muka sendiri di rumah? Cuba tonton video ini.







Untuk mengetahui lebih lanjut boleh hubungi saya di 012-5425600.

Saya adalah pengedar sah Shaklee.
Penghantaran secara percuma di sekitar kawasan Teluk Pulai, Jalan Yadi, Telok Gadong, Sungai Udang Klang.

Penghantaran diseluruh Malaysia atau di luar Malaysia adalah melalui Pos.



Nisha
FB: Simple_ healthy_life
Shaklee Independent Distributor ID 912861

No comments:

Post a Comment