Monday 26 January 2015

Manfaat Omega 3 minyak ikan buat keluarga saya.

Pernah  terdengar kat radio Lite FM minggu lepas, seorang doktor perubatan (tak ingat apa nama doktor tu) membincangkan topik Omega 3. Omega 3 dikatakan sangat bagus sebagai makanan tambahan harian, bukan sahaja untuk orang dewasa tetapi untuk kanak-kanak juga. Kenapa omega 3 bagus, antara points doktor tersebut ialah anti-inflammatory, immune system dan sumber DHA.(yang ini je yang saya dapat tangkap sebenarnya.tengah drive kan). Sebenarnya Omega 3 ni ada banyak kelebihan. Antaranya seperti yang di dalam gambat bawah ni.





Saya sekeluarga mendapatkan khasiat Omega 3 dari Omega Guard Shaklee. Kesan Omega 3 kepada keluarga saya ialah membantu meningkatkan immune system. Kami akan pastikan Omega 3 diambil dengan konsisten waktu kami demam, selsema dan batuk. Omega 3 juga memainkan peranan waktu kami sakit kepala. Saya akan ambil Omega Guard Shaklee bersama OsteMatrix Shaklee (Kalsium) dan Sustained Release Vita C Shaklee sebelum tidur. InsyaAllah akan lega bila bangun dari tidur nanti.

Omega 3 juga diambil oleh 2 orang anak dara saya.(Umur 8 tahun dan 4 tahun). Minggu ni mereka berdua kena jangkitan demam, selsema dan batuk yang agak teruk. Saya pastikan mereka mengambilnya 2 kali sehari dan alhamdulillah dengan izin Allah demam, batuk dan selsema mereka hilang. Cuma yang 8 tahun tu je batuk2 manja masih ada sikit. Ini saya rasa sebab kat sekolah dia kurang minum air kosong. Setiap hari dia bawa balik botol bekal air yang masih berisi separuh botol. Geramm jeee....Jadi setiap pagi sebelum pergi sekolah akan saya akan pastikan untuk ingatkan dia untuk minum air banyak2.

Gabungan Omega Guard Shaklee dengan supplement yang lain akan memberikan effect peningkatan immune system dan Omega 3 itu sendiri bertindak sebagai anti-inflammatory. Itu yang sakit2 badan dan sakit2 kepala hilang tu. InsyaAllah.....

Untuk anak saya yang berumur 11 bulan ni, sekali sekala saya akan belikan ikan salmon untuk dimasak dalam bubur nasi dia. Untuk memastikan dia mendapat khasiat Omega 3 juga dari kecil. Nanti dah setahun, baru saya akan campurkan Omega Guard Shaklee dalam makanan atau susu dia. Ini untuk memberikan sumber DHA buat dia.


Omega3-seafood
sumber : www.foodgraphs.net/food/omega3






















Sebab tu Omega 3 ni bagus seisi keluarga kerana selain membantu meningkatkan immune system ia juga sumber DHA yang bagus. Membantu untuk meningkatkan konsentrasi anak-anak kita di dalam pembelajaran dan peka terhadap sekeliling mereka. Dan sebenarnya konsentrasi ini juga penting untuk kita orang dewasa ini untuk sentiasa fokus di tengah-tengah kekalutan bermacam-macam urusan.

Berminat untuk membeli Omega Guard Shaklee di atas? Atau berminat untuk membeli mana2 produk Shaklee?

Penghantaran secara percuma atau COD di kawasan Sungai Udang Klang, Telok Gadong, Teluk Pulai dan kawasan sekitarnya.

Hubungi saya segera. Anda akan dapat konsultasi cara makan yang betul dengan menjadi customer saya. 















Nisha
Wassup/telegram : 012-5425600
SID : 912861

















No comments:

Post a Comment