Wednesday 3 December 2014

Mencari semangat yang hilang untuk kekal istiqamah menuju WAHM.

Assalamua'laikum. Mencari semangat yang hilang untuk kekal pada momentum yang sama. Biasa lah kan semangat kita ni ada waktu pasang surut nya. Roda hidup berputar putar kadang2 laju kadang2 perlahan. Jadi ada masa nya kita di bawah ada masa nya kita di atas. Untuk kekal istiqamah pada usaha yang sedang kita lakukan, kita harus lah mencari apa yang boleh kita kekal positif. List kan apa yang membuatkan kita dalam keadaan negatif dan cari jalan yang boleh menukarkan negatif tadi jadi positif.



Ada juga waktu nya yang kita dah buat macam2 tetapi kita macam2 dugaan terus menimpa. Lagi kuat kita merintih pada yang Maha ESA lagi kuat cabarannya. Itu sebenarnya Allah nak menguji kekuatan Iman kita. Kepercayaan kita pada Allah yang maha berkuasa. Itu menunjukkan Allah sebenarnya sayang dan ambil berat tentang kita. Jadi, bersabarlah dan terus lah berusaha.



Banyak kan berzikir dan berdoa meminta pada Allah. Lagi stress dugaan yang kita dapat, lagi banyak kita perlu berzikir supaya kita tidak mudah terpesong atau tidak mudah terpedaya dengan bisikan Syaitan nirrajim. Sebab bila kita dalam keadaan "down", hati kita lebih rapuh. Masa ni lah Syaitan akan memainkan peranan nya. Jadi dengan berzikir dan solat insyaAllah kita akan dilindungi dari Syaitan.



Sewaktu saya dalam keresahan, bersedih atau tengah serabut, saya lebih suka beristighfar dan baca ayat di dalam gambar di atas. Saya akan baca berulang ulang kali sampai lah saya penat atau sampai lah situasi sedih saya tu habis dilalui. Contohnya, kalau ada presentation dengan top management di tempat kerja. Saya akan baca (dalam hati) berulang ulang kali sampai habis presentation tu. InsyaAllah semuanya akan berjalan lancar.

Apa yang penting, percaya pada kekuasaan Allah S.W.T. Terus kan meminta dan berdoa.

Semoga usaha saya menuju WAHM akan berjaya dicapai.



















Sedang mencari produk Shaklee? Berminat untuk mencuba mana2 produk Shaklee? Dapatkan konsultasi percuma tanpa had dengan menjadi customer saya.


Penghantaran keseluruh Malaysia melalui kurier servis. Penghantaran terus ke rumah secara COD di kawasan Telok Gadong, Teluk Pulai, Sungai Udang dan kawasan disekitarnya.

Hubungi pengedar Shaklee anda.

Pengedar sah Shaklee : Nisha
Whatssap/Telegram    : 012-5425600
Shaklee ID                  : 912861






No comments:

Post a Comment