Friday 5 December 2014

8 khasiat utama vitamin E yang bagus untuk suami dan isteri.

Assalamua'laikum. Vitamin E adalah antara vitamin penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina. Vitamin E biasanya terkenal sebagai vitamin cantik kerana ia mampu untuk merawat kulit untuk lebih cantik. Tetapi antara manfaat utama vitamin E kepada suami dan isteri ialah ia juga bertindak sebagai vitamin untuk masalah kesuburan.




8 manfaat utama vitamin E Shaklee untuk suami dan isteri yang perlu kita tahu :

1) Melindungi jantung.
    Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merahuntuk     mengelakkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolytic, penyakit jantung, dll.

2) Mempertingkatkan kemampuan reproductive.
    Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. Dan ini memulihkan kemampuan reproductive (berdasarkan kajian pada tahun 1924).

3) Anti-penuaan.
    Mampu memulihkan tekstur kulit, ton muka, dada dan otot peha. Hanya 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, jerawat dan bin tick penuaan.

4) Anti-oksidan yang tinggi.
    Pengambilan lebih dari 1200 IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi katarak dan masalah penglihatan.

5) Kelestarian tenaga.
    Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.

6) Memperbaiki arthritis.
    Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kita ran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.

7) Menghalang keguguran.
    Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin dan keguguran.

8) Memperbaiki parut.
    Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.


Untuk menggandakan kesan anti-oksidasi dalam melawan radikal bebas, pakar nutrisi mencadangkan pengambilan ACE (beta carotene, vitamin C dan vitamin E)














Sedang mencari produk Shaklee? Berminat untuk mencuba mana2 produk Shaklee? Dapatkan konsultasi percuma tanpa had dengan menjadi customer saya.

Penghantaran keseluruh Malaysia melalui kurier servis. Penghantaran terus ke rumah secara COD di kawasan Telok Gadong, Teluk Pulai, Sungai Udang dan kawasan disekitarnya.

Hubungi pengedar Shaklee anda.

Pengedar sah Shaklee : Nisha
Whatssap/Telegram    : 012-5425600
Shaklee ID                  : 912861



No comments:

Post a Comment