Wednesday 18 November 2015

7 smoothie diet sihat yang pantas untuk mulakan hari anda.


Nak turunkan berat badan dengan cara hidup dan amalan pemakanan yang sihat? Tapi dah bosan dengan rutin yang ada. Lebih-lebih lagi bila rutin yang sedang diamalkan menunjukkan perkembangan yang tidak memberangsangkan. Haahhahahahaha......

Apa kata cuba pulak amalkan pengambilan smoothies yang berkhasiat di bawah ni. 



1) Smoothie biji chia dan buah berry.
Untuk lebih banyak serat dan protein, tambahkan biji chia ke dalam hidangan smoothie buah berry anda. Hidangan ini memberikan khasiat nutrisi yang cukup untuk memulakan hari anda. Smoothie biji chia dan buah berry juga penuh dengan antioksidan untuk kesihatan anda.


2) Sarapan smoothie buah epal dan serbuk kayu manis.
Hidangan lazat smoothie buah epal dan serbuk kayu manis adalah antara kegemaran selebriti untuk menjaga kecergasan mereka. Cara penyediaan yang cepat, jadi anda boleh sediakan ia pada pagi yang sibuk dan berasa kenyang hingga makan tengah hari.



3) Smoothie buah betik.
Jika malam sebelumnya anda menikmati hidangan makan malam yang besar dan bangun pagi dengan perut yang tak selesa atau kembung, smoothie buah betik boleh membantu. Dipenuhi dengan enzim untuk membantu dalam pencernaan serta kalium untuk membantu mengusir natrium yang berlebihan, smoothie ini akan membantu anda memulakan hari anda dan berasa sedikit lebih ringan juga.



4) Smoothie daun bayam hijau.
Protein, serat, dan kalsium membuatkan smoothie avokado, anggur dan daun bayam hijau yang manis ini mampu bertindak sebagai ejen pembakaran lemak makanan. Dari jurulatih selebriti Harley Pasternak, smoothie ini adalah antara kegemaran di kalangan bintang muda untuk memulakan semula hari diet mereka selepas makan tanpa had di hari sebelumnya.



5) Smoothie untuk mengempiskan perut.
Mempunyai makan malam yang besar? Mulakan hari ini betul dengan smoothie berry dan buah nenas yang membantu anda menghilangkan rasa kembung perut dan rasa ketidakhadaman. Dengan memberikan tenaga tambahan, smoothie ini adalah cara yang baik untuk memulakan pagi anda setelah hari yang sibuk dengan memenuhkan perut pada hari sebelumnya.




6) Smoothie berry dan badam
Pada hanya lebih 350 kalori, 9.2 gram serat dan 15 gram protein, smoothie badam dan buah berry ini membuatkan smoothie ini sarapan yang lazat dan untuk dinikmati jika anda cuba untuk menurunkan berat badan.



7) Smoothie untuk meningkatkan metabolisma.
Mulakan hari anda dengan segelas smoothie yang mampu melakukan pembakaran lemak. Bahan-bahan seperti yang kaya dengan kalsium iaitu yogurt, badam dan brokoli dicampurkan dengan strawberi tinggi serat dan pedas kayu manis;  ini adalah antara bahan untuk meningkatkan metabolisma.





Sumber : MSN Health and Fitness
                Pop Sugar (Pop sugar photography / Jenny Sugar)
                






Saya Nisha, pengedar bebas Shaklee anda. Penghantaran secara percuma atau COD di kawasan Sungai Udang Klang, Kampung Delek, Telok Gadong, Teluk Pulai dan kawasan sekitarnya.

Untuk yang berada di luar kawasan, penghantaran melalui khidmat Pos Laju, GDex atau Nationwide diseluruh Malaysia.

Hubungi saya segera. Anda akan dapat konsultasi cara makan yang betul dengan menjadi customer saya.




















Nisha
Call/Whatssap/Telegram : 012-5425600
Shaklee ID : 912861










No comments:

Post a Comment