Tuesday 22 July 2014

Berpuasa bersama vitamin Shaklee

Assalamua'laikum. Wahhh...sudah lama tak menulis blog ni. Idea ada,tapi sebab byk sgt idea sampai tak tahu nak tulis yang mana.muahahaha....alasan!!!!

Tinggal lagi beberapa hari je kita nak menyambut Syawal. Tahun ni adalah pengalaman pertama berpuasa dengan banyak hari tanpa bersahur. Asyik tak sedar je.Bila terjaga je, dah jam 6 pagi. Huhh....The worst part is on 1st Ramadhan itself kami dah terlajak bangun. Tak bersahur!!!!!! Sedih!!!

So untuk 10 malam terakhir ni, nekad sebelum tido untuk berusaha gak bangun sahur. Dapat minum air kosong ngan kurma pun jadi lah. Sebab nak jugak berkat bangun sahur dan kalau beruntung dapat berdoa panjang sikit sebelum makan sahur. 

Minum air kosong dan makan kurma tu kalau ada lagi 5-10 minit nak habis waktu Imsak. Tapi kalau ada lagi 15 minit, saya akan minum Energizing Soy Protein (ESP)  Shaklee campur ngan Performance Drink (PD) Shaklee. Shake dengan air kosong je.Pastu baru lah minum milo ke, air kosong je ke dan yang penting kurma. Untuk penutup sahur, saya akan minum se "mug" (ada ke ayat ni.huhuhu) air kosong sambil telan vitamin C + vita lea + vit B. Penting ni untuk ibu yang masih fully breastfeed baby mcm saya ni.

Alhamdulillah.So far, "resepi" saya ni berjaya. Dan semoga kita semua mendapat keberkatan dari bulan Ramadhan tahun ni.Ameen...

Huurrmmmm....ok lah. Saya stop dulu lah. Saya nak wat keje dah. Bye.....

No comments:

Post a Comment